Столична гимназия е първата у нас, която ще използва чатбот с изкуствен интелект в учебния процес

15 Март, 2021

 

В Националната гимназия за древни езици и култури „Св. Константин Кирил Философ“ в София ще се използва за първи път у нас чатбот с изкуствен интелект в учебния процес. Чатботът носи името Чатмат и ще подпомага обучението по математика на учениците от 5-ти клас.   

Чатмат е онлайн платформа и иновативно обучително средство, с което учениците ще мога да учат новите си уроци по-лесно и по-забавно. Те могат да задават на чатбота конкретни въпроси върху учебния материал и да получат веднага конкретен отговор.

Чатмат е обучен и предоставя както текстова информация, така и съпътстващи изображения към определенията и понятията. Той може да се самообучава, а също и дава отчет какви въпроси са му задавани. Така към данните в Чатмат ще могат да се добавят допълнителни знания спрямо това от какво още децата се интересуват и искат да научат.

В платформата е добавен целият материал от учебната програма за 5-ти клас по алгебра и геометрия. Това включва естествени числа и делимост, обикновени и десетични дроби, основни геометрични фигури и тела.

Чатмат е в процес на развитие и се очаква да му бъдат добавени обучителни клипове за всеки тип задачи от учебната програма. Ще бъдат включени и различни тестове, с които децата да оценяват до каква степен са усвоили новите знания.  

Инициативата за използването на чатбот с изукствен интелект в училището е на Георги Георгиев – преподавател по математика в Националната гимназия за древни езици и култури. Включването на Чатмат в обучителния процес е продиктувано от желанието му петокласниците да могат лесно да усвояват нови знания и извън класната стая. Идеята идва, след като децата непрекъснато му задават въпроса къде точно в учебника могат да прочетат какво значи дроб или пък степенуване.

Чатмат е продукт на столичната компания Abilitics, създател на чатбота Skilly. Компанията е най-голямата чатбот платформа в България. Разработката й е базирана на изкуствен интелект и позволява адаптиране на чатбота към адекватно общуване според нуждите на конкретен екип, аудитория и тема. 

През април 2020-та година, в ситуация на току що настъпила епидемиологична обстановка, Abilitics подкрепи безвъзмездно Столичната община с интегрирането на COVID-19 чатбот и съдейства на екипа ни за внедряването му в сайта на общината, както и в сайта на Иновативна София. Abilitics ни помогна да го “обучим” с информация конкретно за градската среда и ситуацията в София, за което отново им изказваме благодарност. COVID-19 чатботът продължава да е активен на сайта www.sofia.bg.

Skilly има и редица други приложения – за здраве, обучение, маркетинг и др. От няколко месеца той помага и на учителите в процеса по дистанционно обучение с интеграция в сайта на Министерството на образованието и науката.